zondag 29 november 2009

Smoothies



Na m'n lassi volTekengroottegt uiteraard mijn recept voor smoothies. Deze maak ik elke week wel een keer omdat ze gezond, lekker en makkelijk te maken zijn. Hier zijn ook echt veel variaties op maar ik zal je hier mijn favorieten noemen. Uiteraard komen de bevroren frambozen en aardbeien hier voor van pas, maar mijn favoriet zal ik hieronder geven. Ik gebruik nooit teveel ingrediënten, naar mijn mening bevordert dit de smaak niet en zoveel fruit heb ik ook niet altijd in huis. De banaan doet het goed in elke combi en de kiwi's mogen ook best wat rijper zijn dan normaal. Verse jus d'orange mag ook, je kan je smoothie ook altijd nog wat zoeter maken met wat honing (ook handig als je niet van vruchtensiroop houd). Ik ben benieuwd naar jouw favoriet!

Ingrediënten
- 1 banaan
- 1 kiwi (doormidden snijden en uitlepelen)
- vruchtensiroop naar keuze (karvan cevitam heeft heerlijke smaken zoals grapefruit, sinaasappel etc.)
- ijsblokjes en een scheutje water

Bereidingswijze
Vul je blender met de ingrediënten en zet hem aan. Als je smoothie te dik is kun je nog een scheutje water toevoegen. Zet je blender net zo lang aan tot je geen 'gekraak' van het ijs meer hoort. Dan kom je ook geen stukjes ijsblokjes tegen. Direct opdrinken. Heerlijk bij een zondag's ontbijtje.

Variaties
- met bevroren aardbeien of frambozen (scheelt weer in de ijsblokjes!)
- met de mangostukjes van de lassi
- met yoghurt
- met peer (of een perenijsje van festini, scheelt ook weer in de ijsblokjes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten