zaterdag 28 november 2009

Mangolassi


Onlangs schreef ik het berichtje over de heerlijke curry met papadums
Ik vergat hier echter bij te vermelden dat je hier een overheerlijke mangolassi bij kunt drinken. Zeker als je curry lekker pittig is (met verse peper) dan is er niets lekkerder om dat met deze lassi te blussen. Ik ben zelf van mening dat je met een smoothie of lassi niet teveel moet doen, het verse fruit doet z'n werk en geeft toch de meeste smaak. Toch is het leuk om je lassi met een blaadje munt te garneren. Ook kun je de schilletjes limoen er tussen zien, maar ik maak hem ook vaak zonder. Ik zag op de markt heerlijke mango's en ik dacht ik ga ermee aan de slag.
Het is makkelijk om deze vers te kopen en in te vriezen (komt ze weer met haar vriezer!) maar je kan natuurlijk ook mango uit de diepvries kopen. Het is wel zo lekker om de lassi koud te drinken dus als je verse mango gebruikt zet het mengsel dan even in je vriezer en roer het regelmatig om voordat je het drinkt. Je kunt ook de sinaasappelsap in diepvriesblokjeszakjes doen en die laten invriezen. Dat doe je dan met het gehele mengsel in de blender en smullen maar!!! Of zal ik zeggen blussen maar??

Ingrediënten

- 2 grote rijpe mango`s (ca. 300 g) of stukjes diepvriesmango (van de AH)
- 150 ml volle yoghurt (magere mag ook)
- scheutje sinaasappelsap (naar smaak) of ijsblokjes van sinaasappelsap
- poedersuiker naar smaak
- beetje limoensap en limoenrasp (of citroen)

Bereidingswijze

Klop de yoghurt, het sinaasappelsap, limoen- of citroensap en -rasp en de poedersuiker door de mangopuree. Meng dit in je blender of keukenmachine. Je hoort een enorme herrie, dat hoort. Ook hoor je het ijs kraken. Als je dat niet meer hoort en je blender klinkt wat zachter dan is je lassi goed (dit geldt ook voor smoothies). Proef of hij zoet genoeg is. Verdeel de mangolassi over glazen, zet er rietjes of lange lepels er in en blussen bij je curry!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten