donderdag 19 november 2009

Dadels met spek



Als ik visite krijg dan vind ik het altijd leuk om ze een paar tapas voor te schotelen. Ik denk dat deze tapa degene is die ik het eerste heb geleerd en waar ik ook het meeste succes mee heb behaald. Simpel maar oh zo lekker.


Ingrediënten
- 24 dadels
- ca. 150 gram geitenkaas
- 24 plakjes gerookt ontbijtspek

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180°C. Snijd de dadels overlangs open en haal de pit eruit. Vul de dadels met stukjes geitenkaas. Rol de gevulde dadels in de plakjes ontbijtspek. Doe de dadels in een ovenvaste schaal en zet ze ca. 10 minuten in een voorverwarmde oven en serveer ze warm. Je kunt ze ook in een koekepan bakken. Sommigen adviseren een cocktailprikker in de dadel maar als je de onderkanten (dus waar het spek overlapt) eerst bakt dan zijn bij mij de prikkers overbodig.


Variaties


- zonder geitenkaas
- stop een amandel tussen de dadel
- chorizoworst in de dadel
- salami in de dadel
- kruidenkaas
- gevuld met brie
- gevuld met kruidenkaas
- met gekruid spek
- klein drupje honing op het einde over de dadels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten