vrijdag 18 december 2009

Kaasplankje


Ik ga hier heel eerlijke bekennen dat ik niet veel verstand heb van het samenstellen van een kaasplankje. Ik weet wel dat je het moet opbouwen qua scherpte. Je eet dus de minst krachtige kazen als laatste. Verder weet ik dat je de kaasjes 2 uur voordat je ze opdient uit de koelkast kan halen. Ik zet het houten plankje hier meestal in de bijkeuken, warm genoeg en ze staan niet in de weg.
Op het internet zijn veel tips te vinden over hoe je zo'n plankje samenstelt. Mocht je niet weten hoe dat werkt dan heb ik deze link voor je. Ikzelf kies meestal wat lekkere franse kaasjes. Van zeer eenvoudig tot luxe en mooie kaasjes. Ik vind het leuk om een bordje te maken met een geitenkaasje, een harde scherpe kaas, een 'stinkend' kaasje en een blauwe aderkaas. Maar eenieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen wensen.

Serveer er een lekkere port bij, wat vers stokbrood, wat nootjes (hazelnoot of walnoot) en wat druifjes. Langzaam aan genieten van de bijna laatste fase van je kerstdiner... heerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten