woensdag 7 juli 2010

Pizzahapje



Ik maak meestal een quiche als ik visite krijg of onverwachte gasten. Ook voor de lunch en in de zomer ben ik vaak van de hartige taarten zoals
deze








Ik ben een beetje lui want dit is wel echt het meest makkelijke minipizzarecept wat er bestaat. Het is ontstaan toen ik deeg over had van hartige taarten en gewoon met producten die ik in de koelkast heb. Ik zou je willen adviseren eens op het internet te struinen naar verschillende recepten want volgens mij bestaan er ontelbare. Deze valt in de categorie hapje omdat ik ook minipizzaatjes zag die de helft van een gewone pizzaformaat waren en dan is het in mijn optiek gewoon al een lunchgerecht. Dit is gewoon een leuk tussendoortje, als de quiche/taart nog staat te garen en je je gasten wat olijfjes, blokjes kaas etc. voor hebt gezet, dan gaat iets warms er altijd wel in. Omdat de variaties eindeloos zijn heb ik hier in steekwoorden het recept voor je gezet. Dan kun je er lekker zelf mee stoeien.

Ingrediënten en bereidingswijze

- bladerdeeg:(of je hartige taartdeeg, croissantdeeg etc.
- tomatensaus:
schep uit een potje, tomatenpuree met italiaanse kruiden, bruscetta (gedroogd uit een potje met ketchup en water aangemaakt)
- er op: plakje chorizo er op of hamsnippers of cervelaatworst of wat je toevallig indekoelkast hebt
geraspte kaas, jong, belegen, geit, oud maakt niet uit! variaties eindeloos, mozarella kan ook!


Maak van het deeg kleine rondjes en smeer er de tomatensaus overheen. Leg de gekozen ingrediënten er op en bak ze kort af in de oven. (kijk voor de verschillen in baktijd bij bladerdeeg, croissantdeeg etc.). Je ziet ze garen in de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten