vrijdag 16 juli 2010

Supersnelle en simpele kippensoep


Hier thuis wordt alleen kippensoep gegeten als er een griepje in huis is. Op de 1 of andere manier is dit ons placebo voor griep, want na een paar dagen zijn we beter. Of het waar is weet ik niet maar baadt het niet dan schaadt het niet zeggen we dan maar! Voor degene die niet kan koken man/vrouw des huizes is het dan ook geen excuus om voor jou geen soep te maken, want met dit recept kan iedereen het!

Ingrediënten

- 1 kipfilet
- 1 á 2 bouillonblokjes
- 1 zakje verse soepgroenten
- 1,5 liter kokend water
- handje vermicelli (of meer naar keuze)

Bereidingswijze

Maak de kipfilet schoon (pezen, witte gedeelte etc.) en leg hem in de pan met kokend water en de bouillonblokjes. Na 10 minuten koken haal je de kipfilet uit het water en snijd hem in stukjes. Dit doe je terug in de pan tesamen met de soepgroenten en de vermicelli. Dit laat je nog even doorkoken (tot de vermicelli zacht is) en warm serveren.

Wil je er echt een maaltijd van maken? Kies dan voor noodles of pasta, dit maakt de soep vullend. Uiteraard kun je ook verse groenten toevoegen (bleekselderij, prij, wortelen, ui of paprika) dan is de bereidstijd wel iets langer.

3 opmerkingen:

  1. 1,5 liter soep lijkt me wat veel voor 1 persoon ;-) Meestal vries ik de rest van de soep in die ik over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind kippensoep altijd heerlijk. Als variant op dit recept zou ik de kipfilet met koud water opzetten, want dan komen de smaakstoffen beter vrij. Opzetten met kokend water doet het vlees dichtklappen en geeft het weinig smaak af. Eén kippenfilet gaat samen met één liter water en twee bouillonblokjes; beter is een pot kippenbouillon van de supermarkt. Dan heb je veel meer smaak en kunnen bouillonblokjes achterwege blijven.
    Voor een maaltijdsoep is ook een aanrader: schep gekookte rijst in een bord, soep toevoegen, plakjes gekookt ei erbij met gebakken uitjes en sambal. Smullen!

    BeantwoordenVerwijderen